niedziela, 22 kwietnia 2018

chwasty z wiosennej łąki w koktajlu roslinnym + sałata z czosnkiem niedźwiedzim


wiosenny koktajl :
zielone listki zebrane na łące: bluszczyk kurdybanek + podagrycznik + mniszek + pokrzywy + jasnota + czarnej porzeczki + kwiaty fiołka wonnego + banan + kiwi + kawałek korzenia imbiru + mleko roślinne;
panna mika ;)
 bluszczyk kurdybanek
 listki krzewu czarnej porzeczki
 listki podagrycznika
 fiołki
wiosenna sałata
 w Hotelu Patryki wczesną wiosną w serwowanych tam potrawach możecie posmakować świeżego czosnku niedźwiedziego, rośnie pięknie tuż przy rzece ;)moja prosta sałata z listków mniszka i czosnku + kiełki jarmużu + oliwa z oliwek + sok z cytryny

poniedziałek, 16 kwietnia 2018

wegański lunch & jooga w Młynie Patryki

 W ostatnią sobotę dopisała pogoda mogliśmy cieszyć się i słońcem a Kasia prowadziła z Wami zajęcia jogi na łące przy rzecze, było cudnie wiosennie; 
cieszę się mogłam przygotować pierwszą sałatę z liści mniszka i czosnku nieźwiedziego oraz listków ziarnopłonu wiosennego;)
szczególne podziękowania dla Bożeny i Andrzeja - bo to oni stworzyli na nowo to piękne miejsce  i na chwil kilka oddali mi kuchnięw moje władnie ;)
Pozdrawiam i dziekuje że byliście !
 wiosenna słata z listków zebranych na łace przy rzecze i ten przesmaczny czosnek nieździedzi ach !






 to my w pełnym składzie !

sobota, 3 marca 2018

witaminowy wzmacniający szok SZOT kurkumowy

szok SZOT na wzmocnienie w mroźne dni
na około 4 kieliszki:
1 cytryna ( bez skórki ) + 1 kiwi (obrane ) + 4 pasterki korzenia imbiru + ok 3 cm kłącza świeżej kurkumy + łyżeczka proszku z owocu baobabu i z liści moringi ( niekoniecznie )
+ 1 kieliszek wody 
wszystko razem miksujemy , wlewamy do kieliszków i wypijamy; 
szot jest bardzo kwaśny - jeśli trudno wam to przejść dodajcie jakiegoś słodu, nektaru z agawy lub 2 daktyle ( bez pestki )
moringa - to roślina o wyjątkowych właściwościach leczniczych, nazywana cudownym drzewem lub drzewem długowieczności ( olejodajne drzewo tropikalne pochodzące z Indii i Pakistanu ) jej liście mają cztery razy więcej witaminy A niż marchew i siedem razy więcej witaminy C niż pomarańcza, poza tym jest bogata w wapń i żelazo ;
owoc baobabu - z suszonych owoców drzewa powstaje proszek o kwaśnym smaku zawierający bardzo wysokie stężenie witaminy C;




poniedziałek, 19 lutego 2018

owocowa sałatka z bakaliamii, świeżą kolendrą i jogurtem roślinnym

witaminki na przednówku
potrzebujesz:
owoce: banan, gruszka, pomarańcza, kiwi,
bakalie: po łyżce rodzynek, jagód goji; łyżeczka czarnego sezamu, 5-6 daktyli bez pestek - posiekanych;
+ filiżanka > jogurt roślinny użyłam sojowego + skropiony syropem z agawy
+ kilka gałązek świeżej kolendry + olej rzepakowy tłoczony na zimno > skrapiamy sałatkę przed podaniem;
wykonanie:
owoce kroimy w podobnej wielkości cząstki, siekamy kolendrę, wysypujemy bakalie - wszystko razem mieszamy na koniec skrapiamy olejem lub oliwą , podajemy z jogurtem ;
możemy schłodzić przed podaniem, smacznego !
ps. oczywiście możemy użyć innych świeżych owoców, a kolendrę zastąpić miętą - równie smaczne ;)





środa, 14 lutego 2018

kasza gryczana z pieczoną marchewką i czosnkiem, wędzonym tofu + kolendra

potrzebujesz:
- 1 szklanka suchej kaszy gryczanej palonej , ugotowanej ( 1 szklanka kaszy na 2 szklanki wody )
- 2 - 3 marchewki przekrojone wzdłuż - długie paski - upieczone ok 30 minut w piekarniku nagrzanym do temp. 180 stopni
- główka czosnku - upieczona razem z marchewką
- 1/4 kostki wędzonego tofu - pokrojone w kostkę
- kilka orzechów włoskich
- pęczek świeżej kolendry
- oliwa z oliwek, olej lniany tłoczony na zimno, sól, czarny pieprz, ocet jabłkowy
wykonanie:
obrany czosnek , pokrojone tofu i orzechy wykładamy na półmisek skrapiamy obficie olejem lnianym i octem jabłkowym, solimy - odstawiamy; upieczona marchewkę kroimy w kostkę, na rozgrzaną patelnię wlewamy ok 4 łyżki oliwy wsypujemy kaszę, mieszamy dodając marynatę z półmiska, a następnie marchewkę - przyprawiamy czarnym pieprzem i solą do smaku, na koniec posypujemy posiekaną świeżą kolendrą, 
smacznego !



czwartek, 8 lutego 2018

roślinne mleko korzenne z nasionami annato i pomarańczą na gorąco

 mróz trzyma...  na rozgrzanie proponuję gorące mleko roślinne z przyprawami i pomarańczą podane z wykonanym przez siebie batonem bakaliowym ;)
potrzebujesz:
- mleko roślinne użyłam migdałowego  / opcjonalnie 0,5 L - dla 2 osób
- plastry korzenia imbiru i kurkumy, po kilka - opcjonalnie;
- kilka goździków
- szczypta płatków chili
- pół łyżeczki nasion annato
- kawałek kory cynamonowej
- syrop z agawy do posłodzenia
- pomarańcza -  1 krążek na kubek
wykonanie:
mleko gotujemy z przyprawami kilka minut, odstawiamy na 3 minutki aby przyprawy wydały więcej aromatu, wlewamy do kubków do każdego dodajemy krążek pomarańczy i słodzimy do smaku !
gotowe !
Annato - to przyprawa i barwnik w jednym oraz naturalne źródło żelaza, otrzymywana jest z nasion drzewa tropikalnego arnoty;  ceniona już przez Inków o kolorze ceglanym dodana do potraw barwi je na złocisto i czerwono; ma słodko - pikantny aromat więc świetnie współgra z korzennymi aromatami i smakami; polecam do przyprawienia jaglanek i owsianek; 
aby zabarwić jedną filiżankę ryżu lub warzyw - 2 łyżeczki nasion wymieszaj w 2 łyżkach gorącej wody i dodaj do ryżu;




środa, 7 lutego 2018

pieczony czosnek marynowany w oleju rzepakowym i słonecznikowym

 pycha pycha pycha ;)
pieczony czosnek macerowany w olejach lub oliwie - pyszna przystawka, dodatek do kanapek - bo ząbki są miękkie więc super rozsmarowują się na pieczywie,  idealne jako składnik sosów, pieczonych czy surowych warzyw...  skarmelizowany jest lekko słodki i pachnie uroczo  ;)
zachęcam do przygotowania takiej marynaty :
przygotowanie:
czosnek pieczemy w całych główkach - możemy wykorzystać sytuację i włożyć je wraz z innym warzywami lub "dołożyć" do potrawy którą właśnie pieczemy ; ja upiekłam przy okazji bakłażany i część obranego czosnku zamarynowałam z posiekanym pieczonym bakłażanem;
tak naprawdę do zamarynowania czosnku potrzbujemy conajmniej jeden olej tłoczony na zimno lub oliwę z pierwszego tłoczenia + sól ;
ja użyłam soli himalajskiej, czerwonego i czarnego pieprzu,świeżych ziół: rozmarynu i tymianku; oleju tłoczonego na zimno: słonecznikowego rzepakowego z Manufaktury Olej I Musztarda;
czosnek obieramy solimy i zalewamy obficie olejami - możemy dodać plasterki cytryny - tak aby zakryły czosnek ok 1 cm nad ... zjadamy czosnek i oleje ;)
przechowujemy w lodówce ;)
ps. użyłam czosnku z Mazur  - Ustronne Siedlisko