niedziela, 28 lutego 2016

karmelizowane jabłka z kardamonem + maliny z nasionami chia w mleku kokosowym


znowu prosty deser ale jaki pyszny znowu ;)
jego podstawą są nasiona chia nazywane też szałwią hiszpańską - o dużej zawartości kwasów omega 3 czy białka, żelaza są bardzo odżywcze
nasiona chia zalewamy płynem czyli wodą lub mlekiem kokosowym na cała noc w proporcji 1:9 / nasiona : woda / 
namoczone nasiona nabierają szklistej otoczki wystarczy je osłodzić cukrem ( najlepiej rozpuścić w części czystego płynu w rondelku ) lub słodem, miodem do tego konfitury lub świeże owoce / w mojej wersji nasiona moczyłam w wodzie, potem zagotowałam pół szklanki  mleka kokosowego z cukrem trzcinowym  dodałam nasiona i odstawiłam do ostygnięcia... potem przekładamy owocami i konfiturami do woli ;) - naprawdę pyszne
jabłka z jabłonki mamy / odrobina wody i cukru trzcinowego + cukru muscovado i kilka ziarenek kardamonu i sok z połówki cytryny podgrzewamy do momentu aż woda odparuje  cukier zacznie się lekko przypalać wtedy dodajemy płatki jabłek otaczamy w syropie i dusimy kilka minut.