sobota, 9 czerwca 2012

kwiaty akacji w cieście

w końcu udało mi się zdobyć kwiaty akcji! ;o) przepis no cóż... troszke "na oko": 1 jajko ubiłam z brązowym cukrem dodając mąki orkiszowej i wody tak aby konsystencja była podobna do ciasta naleśnikowego ! ( myślę że spokojnie można to zrobić bez jajka, można też dodać mleko roślinne ) usmażone kwiaty "skropiłam" syropem/miodem z kwiatów mniszka; pycha polecam ! kapliczki - Tłokowo piękny piec kaflowy w sklepie spożywczym w Tłokowie a poniżej żywokost, ah jaki piękny... żywokost lekarski - nazywany także kosztywałem - gatunek rosliny wieloletniej należący do rodziny ogórecznikowatych ( a ja uwielbiam ogórecznik ) niestety jest to roślina trująca; jest używany jako składnik leków działa ściągająco, powlekająco i regenerująco ( np wrzody w układzie trawiennym ) ale generalnie używanie go w celach leczniczych jest zabronione;