poniedziałek, 26 września 2016

pieczone buraczki z pietruszkowo-śliwkową salsą

 sezon jesienny w pełni...
buraczki pieczone są tak słodkie aromatyczne uwielbiam...
buraczki myję i kroję na połówki lub ćwiartki jeśli zdarzy się duży okaz ( wraz ze skórką ) - układam na blasze i wkładam do nagrzanego piekarnia na 180 st na ok 1,5 godz.
takie buraczki możemy używać do różnego rodzaju sałatek, zup, kroić od razu na kanapkę, zakisić lub zjeść nakładając na nią salsę pietruszkowo-śliwkową o której już była mowa w poprzednich postach ;)
pozdrawiam !



 a z jarmużem samakuje również wybitnie !

 zakiszone pieczone buraczki... będzie zupa ;)
to mój mały eksperyment, zakisiłam buraczki które wcześniej były już upieczone - zakisiłam tak samo jak kisi się ogórki małosolne, przygotowałam wywar z warzyw dodałam buraczki + mleko kokosowe, gdy zupa ostygła zmiksowałam - pychota ! polecam ;)