środa, 2 października 2013

Leczo Pani Halinki

 leczo wg przepisu Pani Halinki? umm pycha ! co jesień jestem częstowana tym przepysznym specjałem;  lubię leczo i zwykle gdy je przyrządzam nie mogę się powstrzymać aby nie dodać czegoś jeszcze.. np cukinii, kabaczka, grzyby, brokuły, bakłażana czy suszone pomidory... to co akurat mam...
a przecież leczo to papryka, pomidory - najlepiej lima, cebula i czosnek ! ;)  a przyprawy? sól, czarny pieprz, słodka papryka, liść laurowy, ziele angielskie;
do rozgrzanego rondla z olejem wrzucamy poszatkowana cebulę, kilka minut dusimy, następnie dodajemy paprykę dusimy 10min, potem dorzucamy pomidory ( ze skórkami ), dodajemy liść laurowy i ziele angielskie po 20 min, dodajemy kilka rozgniecionych ząbków czosnku, sól i pieprz i nadal dusimy ok 10-15min - gotowe;  najpyszniejszy jest sos który powstaje z rozgotowanych pomidorów i papryk mmmm ;)





 dorzuciłam kilka gałązek tymianku

 kusiło mnie aby dodać do gara natki pietruszki ;) ale się powstrzymałam