niedziela, 9 lutego 2014

kokosowo-wiśniowa galaretka na owsiano daktylowym spodzie

szybki i prosty pomysł na wegański deser, sami możecie zdecydować czy będzie bardzo słodki czy raczej z kwaśną nutą...
spód ciastka to płatki owsiane, 3 łyżki oleju, kilka łyżekulubionej  konfitury, daktylowa marmolada ( daktyle gotwane z dodatkiem wody rozpadają się tworząc marmoladę którą możecie przechowywać w lodówce i używać do słodzenia - ale to na pewno wiecie ;))  spód formy 17cm wyłożyłam papierem do pieczenia i rozprowadziłam masę z płatków którą zapiekłam w piekarniku nagarzanym do tem.180st, 15 min;

spód deseru posmarowałam powidłami z czarnej porzeczki, a w rondlu zagotowałam mleko kokosowe - puszka 165ml - z dodatkiem syropu ryżowego i agarem - 1 płaska łyżeczka, doprowadziłam do wrzenia i wylałam jako pierwszą warstę, ułożyłam wiśnie i kilka listków rozmarynu...
następna warstwa z syropu wiśniowego będzie tak samo przygotowana...
ps. masa z agarem ścina się w temperaturze pokojowej;




na koniec dodałam kostki kokosowej ( kostka w zalewie ) którą ostatnio kupiłam... można ją dodawac do deserów, lodów...
wszystko byłoby super ale bardzo trudno się ją kroi, polecam więc nóż z ząbkami ;)