czwartek, 23 sierpnia 2012

harissa







Harissa - potrawa arabska, czyli ostra pasta z papryki chili, czosnku, pomidorów z oliwą, jedzona z kuskusem, pieczywem, makaronami, dodawana do zup;
podstawowy przepis to: papryczki chili, pomiodry, czosnek, oliwa, świeża kolendra, mięta; przyprawy, sól, pieprz, kminek i kumin i sok z cytryny ;
( harissa jest narodowym daniem Armenii )
oczywiście moja wersja jest odrobinę inna ;o)  do mojej pasty użyłam: pieczonej słodkiej papryki - 2 szt., 2 pieczone pomidory, 2 świeże ogórki, pieczony czosnek - 2 ząbki;
do jednej cześći dodałam jeszcze świeżego czosnku, a do drugiej części odrobinę poszatkowanej swieżej cebulki i zielone oliwki - doprawiłam solą, słodką papryką, chili, tymiankiem, rozmarynem, sokiem z cytryny i gotowe ! ;o)
ps nie lubię "papek" dlatego moja harissa składa się z małych cząstek, ale oczywiście możecie wszystkie składniki zmiksować na gładki sos