wtorek, 15 maja 2012

szparagi z selerem i listkami babki

moje zbiory prosto z łąki: stokrotki, macierzanka, szczypiorek, listki: babki, malwy, mniszka
a szparagi pnął się ku niebu
kwitnący rzepak piękny widok a pola w żółtym kolorze...eh; rzepak to odmiana kapusty ;o) tak, tak, o pachnących miodem kwiatkach z których pszczółki Maje "wyprodukują" miód o białym kolorze, ale chyba najbardziej znana jest z tego że to roślina oleista i z niej mamy pyszną "polską oliwę" czyli olej rzepakowy;
babka lancetowata i zwyczajna
listki babki podsmażyłam z czosnkiem na oleju z odrobiną wody i suszonymi ziołami - uwaga: listki mają lekko gorzkawy smak, mi to nie przeszkadza; można dodać np rukoli żeby złagodzić efekt ;o)
wiórki selera również szybko podsmażyłam na oleju, przyprawiłam papryką i kurkumą a na koniec dodałam octu balsamicznego i czarnuszki
ps kwiatki i listki rzepaku są jadalne ;o)