poniedziałek, 15 września 2014

czipsy z buraczków + sos pietruszkowo- czosnkowy

 czpisy z buraczków niby prosta sprawa... nic bardziej mylnego... łatwo je spalić, przypalić i spieprz... więc? trzeba być czujnym!  ;)
przygotowanie:
użyłam bardzo słodkich buraczków;
 kroimy je w talarki jak najcieńsze, możemy użyć krajalnicy lub dobrej tarki... moje były krojone ręcznie nożem - widać że grubsze...
piekarnik nagrzewamy do temperatury 180st. buraczki układamy na papierze do pieczenia, solimy możemy posypać ulubionymi ziołami ( użyłam tylko soli i czarnego pieprzu ), możemy skropić oliwą - ja tego nie zrobiłam ;) buraczane krążki wstawiamy do nagrzanego piekarnika na ok 10-15min następnie wyjmujemy i odwracamy na drugą stronę i znowu pieczemy ok 10-15min, sprawdzajmy czy się "nie palą" na końcowe 3-4 minutki możemy włączyć "termo-obieg"
sos do czipsów:
oliwa+sos sojowy+ocet balsamiczny+syrop z mniszka ( może być miód lub syrop z agawy )+ zmiażdżony ząbek czosnku+natka pietruszki;
cała praca była warta tego smaku - są pyszne ;)