niedziela, 2 grudnia 2012

chlebek ala pizza - przepis z książki JEDZ I BIEGAJ


przepis z inspirującej książki  "JEDZ i BIEGAJ - SCOTT JUREK" - polecam ;o)

cytat: w Jedz i Biegaj Scott Jurek szczerze opowiada o swoim życiu weganina i o karierze wybitnego sportowca. Jego historia może być natchnieniem dla biegaczy na każdym poziomie zaawansowania, pokazuje bowiem, jak silna potrafi być ludzka wola. To inspirująca opowieść o dzieciństwie Jurka, początkach biegania ( z którym nie zaprzyjaźnił się od razu ) i o powolnej przemianie w weganina i ultramaratończyka błyskotliwie wygrywającego zawody na całym świecie.


FETA Z TOFU
250g twardego tofu
2 łyżki łagodnej pasty miso ( żółtej lub białej )
3 łyżki płatków drożdżowych
1 łyżeczka soku z cytryny lub octu winnego z jabłek

SOS
180g pasty pomidorowej z puszki
1 łyżeczka sproszkowanej cebuli
1/2 łyżeczki sproszkowanego czosnku
1 łyżeczka przyprawy włoskiej
1 łyżeczka soli morskiej
1/4 szklanki wody
1/2 łyżeczki mielonej czerwonej papryki ( niekoniecznie )

SPÓD
dowolne świeże lub wczorajsze piwczywo

GÓRA
1, 1/2 szklanki pokrojonego świeżego szpinaku
3/4 szklanki posiekanych suszonych pomidorów
3/4 szklanki pokrojonych czarnych oliwek

piekarnik rozgrzej do 220 stopni, posmaruj każdą kromkę chleba cienką warstwą sosu, następnie ułuż na nich niewielką ilość szpinkau, pomidorków i oliwek - w takiej kolejności. Na koniec psyp "kanpkę" tofu z dodatkami.


 ps.
w mojej wersji do sosu użyłam świeżej cebuli i czosnku tzn podsmażyłam z sosem pomidorowym  do tofu dodałam ciemnej pasty miso,
i dodałam rukoli zamiast szpinaku.aaa i nie dodałam oliwek a chlebki są pyszne... ;o)