sobota, 9 lutego 2013

hummus z suszonymi pomidorami i...

hummus czyli w skrócie pasta z gotowanej ciecierzycy , przepisów na hummus jest wiele, więc i ja pozwoliłam sobie na małą improwizację ;)
cieciorkę najlepiej namoczyć na noc w wodzie, rano gotujemy ją ok 1,5 godziny,
ugotowane ziarna podzieliłam na pół, do każdej części dodałam ząbek czosnku, ok.10 łyżek oliwy, sok z połówki cytryny, sól, następnie do jednej części dodałam 10dag suszonych pomidorów i dużą łyżkę suszonego czosnku niedźwiedziego, do drugiej poszatkowaną natkę pietruszkę, każdą porcję zmiksowałam dolewając wody z ugotowanej cieciorki tak aby konsystencja była w miarę kremowa; podawać do pieczywa skrapiając oliwą i sokiem z cytryny, pycha !





z pietruszką:
z suszonymi pomidorami i czosnkiem niedźwiedzim:
i papryczki chili w zalewie które zrobiłam latem ;)